Αδενομύωση ΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ρωτήστε για το ενδεικτικό κόστος 2310287201

Τι είναι η αδενομύωση;

Η αδενομύωση είναι μια συνηθισμένη αλλά λιγότερο αναγνωρισμένη κατάσταση που χαρακτηρίζεται από μια διευρυμένη μήτρα λόγω διείσδυσης του ιστου της ενδομητρας κοιλοτητας  στο μυϊκό τοίχωμα της μητρας. Κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, αυτός ο αδενομυωτικός ιστός διογκώνεται και αιμορραγεί μέσα στο τοίχωμα της μήτρας οπου μπορεί να προκαλέσει σοβαρό πόνο, κράμπες και βαριές περιόδους (μηνορραγιες ή υπερμηνορροιες).

Υπάρχουν πολλές άλλες αιτίες βαριών και οδυνηρών περιόδων όπως τα ινομυώματα και η ενδομητρίωση που είναι πιο γνωστά. Στην πραγματικότητα, τόσο τα ινομυώματα όσο και η ενδομητρίωση συνυπάρχουν συχνά με αδενομύωση. Η αδενομύωση είναι επίσης γνωστή ως «εσωτερική» ενδομητρίωση.

Πώς διαγιγνώσκεται η αδενομύωση;

Η πάθηση συχνά διαγιγνώσκεται σε υπερηχογράφημα ή μαγνητική τομογραφία όπου μια μεγεθυμένη μήτρα φαίνεται με το ένα τοίχωμα της μήτρας παχύτερο από το άλλο.

Αυτή η κατάσταση είναι δύσκολο να διαγνωστεί  κλινικα καθώς τα συμπτώματα είναι κοινά και επηρεάζουν πολλές γυναίκες. Μεγάλο ποσοστό γυναικών έχουν βαριές και οδυνηρές περιόδους και δέχονται τα συμπτώματα ως «φυσιολογικά για μένα». Οι γυναίκες δεν ξέρουν  να ορισουν συχνά πόσο βαριες ή οδυνηρες είναι οι περίοδοι τους.

Μπορείτε να ορισετε  τις περιόδους σας βαριές, εάν υπαρχει παρουσια θρομβων στην περιοδο  ή πρέπει να χρησιμοποιείτε συνεχώς διπλή σερβιετα κατα την περιοδο ή αλλάζοντας την σερβιετα  πιο συχνά από κάθε τέσσερις ώρες ή εάν οι περίοδοι σας ,σας κάνουν αναιμία.

Ποια είναι τα συμπτώματα της αδενομύωσης;

Τα τυπικά συμπτώματα της αδενομύωσης είναι βαριές και επώδυνες περίοδοι. Μερικές φορές η μήτρα διογκώνεται τόσο πολύ ώστε ένα κομμάτι μπορεί να γίνει αισθητό στην κάτω κοιλιακή χώρα και μπορεί επίσης να προκαλέσει πίεση στην ουροδόχο κύστη και στο έντερο προκαλώντας αυξημενη  συχνότητα ούρησης και δυσκοιλιότητα. Τούτου λεχθέντος, πολλές γυναίκες δεν έχουν καθόλου συμπτώματα.

Πώς επηρεάζει η αδενιμυωση τη ζωή των γυναικών;

Πολλές γυναίκες ζουν με αυτήν την πάθηση χωρίς να κάνουν ποτέ διάγνωση. Πολλές γυναίκες με αδενομύωση έχουν τόσο κακές περιόδους που πρέπει να θέσουν τη ζωή τους σε αναμονή για εκείνη την εποχή του μήνα. Επηρεάζει σημαντικά την εργασία και την ποιότητα ζωής τους. Μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία λόγω βαριάς αιμορραγίας και να οδηγήσει σε ακραία κόπωση και επίσης   και να επηρεάσει την απόδοση στην εργασία και τον αθλητισμό.

Ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές θεραπείας;

Η αδενομύωση μπορεί να είναι μια δύσκολη κατάσταση για θεραπεία.

• Η υποστηρικτική θεραπεία είναι συχνά η πρώτη γραμμή διαχείρισης με φάρμακα που κάνουν τις περιόδους λιγότερο επώδυνες (παυσίπονα και μη στεροειδη αντιφλεγμονωδη φάρμακα) ή Αντιινωδολυτικά  φαρμακα. Μερικές φορές η λήψη προγεστερονης (mini pill) ή του αντισυλληπτικού χαπιού με συνεχη ληψη  μπορεί επίσης να σταματήσει τις περιόδους και ως εκ τούτου να βοηθήσει στα συμπτώματα. Η ενδομήτρια συσκευή Mirena βοηθά επίσης στη σημαντική μείωση των συμπτωμάτων. Η κατάσταση βελτιώνεται επίσης κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη και μετά την εμμηνόπαυση.
  • Η εμβολιασμός της μήτρας (UAE) είναι μια θεραπεία που συνήθως προορίζεται για ινομυώματα, αλλά είναι επίσης πολύ αποτελεσματική για τη θεραπεία της αδενομύωσης. Η παροχή αίματος της μήτρας εμποδίζεται από μια επεμβατική διαδικασία που πραγματοποιείται μέσω των αιμοφόρων αγγείων.
  • Η υστερεκτομή συχνά προορίζεται για ανθεκτικες περιπτώσεις όπου τα συμπτώματα είναι ανθεκτικά σε άλλες μορφές θεραπείας και η ασθενης εχει εκπληρωσει την οικογενεια της.